Otáčení grafických objektů
Otáčení grafických objektů se vyvolá funkcí menu Objekt - Trvale otočit
. Objeví se dialogové okno, kde zadáme o kolik stupňů se mají objekty otočit a kolem kterého bodu.
Existují 2 typy otáčení:
1. typ (čáry, polygony a bezierovy křivky) - každý bod objektu se pootočí o zadaný úhel podle zadaného středu.
2. typ (ostatní objekty) - střed objektu se pootočí o zadaný úhel podle zadaného středu, jinak se objekt neotáčí.
otáčení grafických objektů si ukážeme na příkladu vytvoření značky třífázového stroje:
krok 1
Vytvoříme první větev stroje, která obsahuje dvě čáry, tři beziérovy křivky a jeden vývod.

krok 2
Všechny tyto objekty vybereme myší a přeneseme do schránky Windows klávesami
Ctrl+C
.
Pak vyvoláme příkaz menu Objekt - Trvale otočit
. Objeví se dialogové okno, kde zadáme 120°.

krok 3
Vložíme původní větev klávesami
Ctrl+V
. Větev vybereme myší a otočíme, tentokrát o -120°.

krok 4
Opět vložíme původní větev. Stroj je hotov.
